NAJEM LOKALU DLA SPÓŁKI ZOO

Każda firma musi mieć swoją siedzibę – a przynajmniej adres siedziby. Nie musi to być lokum własne – lecz może to również być powierzchnia wynajmowana. W niniejszym wpisie omówimy jak najprościej wypełnić ten obowiązek ustawowy, w taki sposób aby ten nie wiązał się z wysokimi kosztami. Udostępniamy Państwu również odpowiednie wzorce dokumentów, które mogą okazać się przydatne.

Siedziba spółki zoo – Q & A

Jak tanio rozwiązać ten problem?

Najlepszym rozwiązaniem, które pozwoli nam na uniknięcie zbędnych kosztów jest wynajęcie minimalnej powierzchni naszej spółce. Proponujemy wynajęcie 1-8 metrów kwadratowych naszej spółce. Może to być najem prywatnego lokalu jak i również biuro wirtualne

Jak uniknąć wysokiego podatku od powierzchni pod działalność?

To dosyć proste. Wystarczy pamiętać, że wynajmowana powierzchnia nie służy tylko i wyłącznie działalności (najemcy) – tzn nie została wyodrębniona w tym celu. Jeżeli na tej powierzchni wykonywane są czynności nie tylko związane z działalnością – np. mieszkalne – to nie ma zastosowania przepis o wyższym podatku od nieruchomości. Innymi słowy, jeżeli część wynajmowana służy również celom mieszkalnym – to nie podlega opodatkowaniu wyższą stawką podatku od nieruchomości za działalność gospodarczą.

Czy ta umowa jest mi do czegoś potrzebna? Czy ktoś to weryfikuje?

Umowa ta weryfikowana jest w momencie rejestracji spółki w urzędzie skarbowym. Jest to element bez którego nie sposób zakończyć ten proces.

Ile powierzchni wynająć ?

Ustawa tego nie precyzuje. Nie ma też zapisów mówiących o minimalnej wielkości siedziby. Może to być 1m2, 2m2 lub 1000m2. Sugerujemy coś pomiędzy 1 – 10 m2.

Za ile wynająć te 1-10 m2?

Prawie każda kwota jest odpowiednia. Może to być kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Dodatkowo, by nie mnożyć zbędnych formalności, warto taką umowę skonstruować tak, by płatność była z dołu i to jeszcze po kilku latach. Taka konstrukcja umowy pozwoli nam na spokojne prowadzenie biznesu, bez śledzenia na bieżąco czy za zalegamy czynszem czy też nie.

Od kogo wynająć powierzchnię?

Nie ma to żadnego znaczenia. Pamiętać należy jedynie, że nie można zawierać umowy samemu ze sobą bezpośrednio – to jest reprezentować dwóch stron w umowie jednocześnie. Można to jednak ominąć poprzez powołanie pełnomocnika do tej czynności. Zaprezentowany wzorzec przewidział właśnie taki wariant.

Najem lokalu dla spółki zoo – Procedura

Jak te zrobić?

Czynność ta polega kolejno na:

  • podjęciu uchwały o chęci wynajmu (wzór w załącznikach),
  • zawarciu umowy najmu powierzchni (wzór w załącznikach).

Dowiedz się jak oszczędnie założyć i prowadzić spółkę z o.o. samodzielnie z Fakturomanią lub skorzystaj z oferty naszego biura rachunkowego.

Najem lokalu dla spółki zoo to dość prosta czynność, ale w razie jakichkolwiek wątpliwośći zachęcamy do kontaktu przez czat lub maila.

Załączniki:

  1. UCHWAŁA-NAJEM.docx
  2. UMOWA-NAJMU.docx

Komentarze

comments powered by Disqus