Jak wysyłać E-DEKLARACJE ?

E-deklaracje to deklaracje przesyłane drogą elektroniczną. Wysyłanie dokumentów drogą tradycyjną zostało już znacznie ograniczone przez ustawodawcę, dlatego warto zastanowić się nad wysłaniem deklaracji drogą elektroniczną już dziś. Dowiedz się w jaki sposób wysyłać deklaracje drogą elektroniczną.

Dane o przykładzie

Sposób wysyłania e-deklaracji zademonstrowany zostanie na przykładzie deklaracji VAT-7. Inne formularze wysyłane są w analogiczny sposób.

Wymaganie wstępne

1. Podpis elektroniczny

Aby mieć możliwość wysyłania deklaracji drogą elektroniczną niezbędne jest posiadanie certyfikatu kwalifikowanego służącego do podpisywania dokumentów.

Taki zestaw do podpisywania dokumentów sprzedaje w Polsce kilka firm. Do największych z nich należy Certum Asseco.

Koszt takiego podpisu wynosi około 190 zł brutto / rok. Link do strony sklepu tutaj

Sterowniki do podpisu elektronicznego

Aby podpisem elektronicznym można było się posługiwać i podpisywać w e-deklaracje, należy najpierw poprawnie zainstalować odpowiednie oprogramowanie.

W przypadku przedstawionego podpisu certum, niezbędne sterowniki odnaleźć można tutaj

2. Acrobat reader w wersji 10 / 11

Acrobat reader to obecnie jedyny wspierany program do obsługi formularzy interaktywnych PDF.

Program można pobrać tutaj

3. Wtyczka e-deklaracje do Acrobat Readera

Wtyczka służąca do wysyłanie deklaracji drogą elektroniczną bezpośrednio z Acrobat Readera.

Wtyczkę można pobrać tutaj tutaj

4. Upoważnienie osób do składania podpisu elektronicznego

Aby można było podpisywać dokumenty w imieniu spółki należy złożyć do urzędu skarbowego formularz zgłoszeniowy UPL-1. Wzór wypełniania takiego formularza jak też interaktywna wersja formularza została zamieszczona poniżej.

Warto złożyć ten formularz osobiście, bowiem jest duża szansa, że od razu zostanie on “zaktualizowany” i niemalże natychmiast będziemy mogli podpisywać dokumenty w imieniu spółki.

FORMULARZ INTERAKTYWNY UPL-1

WZÓR WYPEŁNIANIA UPL-1

Procedura generowania e-deklaracji

Procedura importu e-deklaracji

W przypadku nowej wersji programu adobe, import danych został zaprezentowany poniżej.

Najpierw generujemy i zapisujemy delarację na naszym komputerze.

Następnie pobieramy formularz interaktywny ze strony Ministerstwa Finansów.

Teraz otwieramy pobrany formularz interaktywny. Wybieramy "Edycja -> opcje formularza -> importuj dane".


Następnie odszukujemy zapisany wygenerowany z Fakturomanii formularz VAT-7 w formacie XML.

Klikamy otwórz.

Dane powinny zostać zimportowane do formularza, po tym, możemy przystąpić do wysyłki deklaracji.

Procedura wysyłania e-deklaracji

Procedura wysyłania e-deklaracji została dokładnie opisana w instrukcji przygotowanej przez ministerstwo finansów. Informacje te znajdują się na stronach 26-41

PORADNIK WYSYŁANIE E-DEKLARACJI

W razie wątpliwości dotyczących wysyłania e-deklaracji zachęcamy do kontaktu.

Komentarze

comments powered by Disqus